Mijn lijst met blogs

zondag 10 juni 2012

Culturele Pleinmarkt Apeldoorn

Zaterdagmorgen ben ik (traditie-getrouw)
naar de jaarlijkse Culturele pleinmarkt geweest.
Kunstmarkt heette het vroeger,
en zo noem ik het nog steeds.
Culturele pleinmarkt dekt
mijn inziens de lading niet.
Wel het culturele, maar pleinmarkt.....
geen markt op een plein....
geen plein te zien zelfs.
Wél een markt voor/door kunst en kunstenaars en kunstemakers.
Maar ook zéker voor kunstgenieters.
Vanmorgen begon al veel belovend.
Naast alle bekende kunstenaars en kunstwerken
(sommigen staan al járen met dezelfde soort werken,
vernieuwen niet of nauwelijks) stond er een kunstenares
met zúlk bijzonder werk dat ik na een half uur nog steeds niet uit gekeken was.
Práchtige compositie, prachtige kleuren en zó mooi gedaan.
Bijna onbegrijpelijk dat iemand dát kan bedenken en maken!
Op textiel, naaiwerk bóvenmatig bijzonder en een prachtige kleurstelling.
Heb zelden zó iets moois gezien.
En ook nog eens een bijzonder aardige vrouw (en man).
(Willy, het was me een waar genoegen om u en uw man te ontmoeten!)

Ik heb hier haar website voor jullie,
en ga zelf kijken wat ik bedoel, het is de moeite waard.

De mooiste kunstwerken die ik van vanmorgen zag
staan onder het hoofdstuk "verbindingen".
Geniet van dit bijzondere werk!

http://www.willyschut.exto.nl/

Kijk voor 'verbindingen' (en ander prachtig werk!!)
onder hoofdstuk 'Galerie'
.http://www.willyschut.exto.nl/kunstwerken/13478496_Verbindingen.html
(het kunstwerk "verbroken verbindingen vond ik zelf het állermooiste".



Met groet!
Gerdie

2 opmerkingen:

  1. Ik heb even op de site gekeken. Inderdaad heel bijzonder! Verbroken verbinding is erg mooi. Ik vond ook tussen hemel en aarde heel mooi. Apart en bijzonder knap gemaakt. Kan me voorstellen dat je daar je ogen uit hebt staan kijken!
    Groet,
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. verbinding verbroken?
    T Doet zn naam wel eer aan ,kan de foto hier nml niet zien,iihi

    BeantwoordenVerwijderen